Ośmiokrotny wzrost liczby uruchomień aplikacji iplex.pl

150x110

Klienci tradycyjnych telewizji kablowych coraz częściej rezygnują z nich na rzecz rozwiązań internetowych. Na trendzie tym zyskuje serwis iplex.pl, który dzięki aplikacjom w telewizorach Samsung i Panasonic znacznie zwiększa swój zasięg. Porównując trzeci i czwarty kwartał 2011 roku liczba uruchomień aplikacji iplex.pl na TV wzrosła aż ośmiokrotnie.

Wraz z rozwojem Internetu i technologii zmianie uległy również zwyczaje widzów, którzy cenią sobie wygodny i komfortowy dostęp do treści. Zamiast czekać na wyświetlenie programu o określonej godzinie przez tradycyjną telewizję, odbiorcy sami decydują, co i kiedy chcieliby oglądać. Wybór ten staje się tym bardziej atrakcyjny, jeśli łatwa w obsłudze aplikacja oferuje ponad dwa tysiące różnorodnych materiałów filmowych.

Serwis iplex.pl już w 2010 roku zainwestował w stworzenie pierwszej aplikacji iplex.pl w telewizorach Panasonic wyposażonych w platformę multimedialną VIERA Cast i Viera Connect. Rozpoczęta w ubiegłym roku współpraca z firmą Samsung w zakresie aplikacji dla urządzeń Smart TV potwierdziła słuszność tego rodzaju inwestycji. Zgodnie z danymi producenta, w styczniu bieżącego roku aplikacja iplex.pl zdecydowanie prowadziła w rankingu najpopularniejszych aplikacji na urządzenia Blu-ray Samsung. W skali międzynarodowej uplasowała się na drugiej pozycji tuż za serwisem YouTube, jednocześnie stając się najczęściej używaną polską aplikacją.

- Jesteśmy świadkami fundamentalnych zmian zachodzących w mediach. Coraz więcej osób decyduje się na oglądanie filmów za pośrednictwem Internetu. Największy wpływ na tę zmianę ma rosnąca popularność telewizorów z dostępem do Internetu oraz „second screen”, czyli urządzeń podręcznych, jak tablety, smartfony czy laptopy – mówi Arkadiusz Świerczewski, Prezes Zarządu IPLEX S.A.

Wzrost popularności telewizji internetowej potwierdzają wyniki korzystania z aplikacji iplex.pl. Spółka IPLEX S.A. odnotowała ośmiokrotny wzrost uruchomień aplikacji na TV i Blu-ray porównując wyniki dotyczące III i IV kwartału 2011.

- Rosnąca popularność naszej aplikacji dowodzi skuteczności przyjętego modelu biznesowego. Dostrzegamy, że rozwiązanie to trafiło w gusta wymagających widzów i odpowiedziało na ich potrzeby, zapewniając im swobodny dostęp do różnego rodzaju treści oraz wygodę użytkowania – komentuje Arkadiusz Świerczewski. - Prognozujemy dalszy wzrost tego segmentu w 2012 roku.

Serwis iplex.pl odwiedza miesięcznie prawie 1,3 mln użytkowników*. Aktualnie Spółka skupia się na pozyskiwaniu nowego contentu, głównie z mainstreamowego nurtu, jak również na poszerzaniu zasięgu o kolejne urządzenia z dostępem do aplikacji iplex.pl, w tym także tablety i smartfony.

* wg. Gemius Traffic 12.2011


Więcej informacji:

Gizela Zielińska, PR Manager
gizela.zielinska@iplex.pl
Tel. + 48 696 980 355

Kinga Fromlewicz
kinga@framsida.pl
Tel. +48 506 025 066
________________________________________________________________________________

Serwis iplex.pl zadebiutował na rynku VOD w lutym 2008 roku. Jego repertuar serwisu to przede wszystkim filmy reprezentujące kinematografię polską, europejską i światową. Dzięki iplex.pl użytkownicy Internetu mogą oglądać m.in. filmowe przedpremiery, a także wybrane filmy, które nie będą prezentowane w polskich kinach. Iplex.pl to wyjątkowa szansa również dla tych, którzy mają utrudniony dostęp do tradycyjnego kina i filmowych nowości. Iplex.pl łączy wysokiej jakości projekcje filmów ze starannie dobranym repertuarem. Internetowi widzowie iplex.pl znajdą w nim informacje o filmach i ich twórcach. Część seansów wyświetlana jest w jakości HD. Filmy zagraniczne wyświetlane są z oryginalną ścieżką dźwiękową i polskimi napisami lub z lektorem.